tisdag 14 april 2015

En aprildag med många olika djurmöten

Den gångna helgen bjöd inte på så många tillfällen att vistas i skogen. Däremot fick jag ett antal djurmöten vid det tillfället då jag var ute med kameran.

Den dimmiga morgonen la sig sakta och när solen försiktigt steg upp ur dimman kom många djur fram och visade sig. Naturligtvis letade jag efter storlommarna, som tyvärr inte ville visa upp sig den här morgonen. Lite senare på förmiddagen hittade jag tillslut sjön där en av storlommarna höll till. På eftermiddagen/kvällen fick jag även ett riktigt fint, närgånget möte med en rådjursbock, som inte alls besvärades av min närvaro, utan gärna visade upp sig i det fina kvällsljuset.









4 kommentarer:

Malin H sa...

Många nya bilder (bloggposter) som jag kikat igenom nu...

Här fastnar jag för sista bilden - en väldigt fin helhet! En fantastisk bild helt enkelt!

Mårten Lundgren sa...

Jo, det är roligt både med bildskapandet och bloggen, så det blir några bloggposter. ;)
Vad roligt att du hittade en bild med en fin helhet Malin. Stor tack för att du tog dig tid att skriva en kommentar. :)

Gustav sa...

Ja, det var inte dåligt med djurmöten den morgonen! :) Tycker om den sista bilden, likt Malin, men också nummer sju, där du fått fram farten hos bocken på ett effektfullt sätt. Det är lätt att föreställa sig hur den flyger fram över fältet, när man tittar på den bilden.

Mårten Lundgren sa...

Visst har de fart över fälten ibland, dessa rådjur. Det gäller att vara med! ;)
Det var en morgon, den kväll med många fina djurmöten. Tack för att du tog dig tid att skriva en kommentar Gustav.