onsdag 10 september 2014

I rådjurens barnkammare

Jag brukar titt som tätt ta en sväng ned på fälten för att se hur det är med rådjuren, både bock, get och kid. En kväll då jag kom för att titta på rådjuren stod mamma get med sina små kid ute på ängen. Under vår och sommar har detta varit rådjurens barnkammare, eftersom att ängen här nästan växer igen. Jag kunde länge sitta och betrakta dem när de gick och åt av det fuktiga gräset. Slutligen gick alla tre bort mot buskaget lite längre bort på fältet, där geten satte sig för att uträtta ett behov. Därefter smög hon sig in bland träden medans de små kiden stod kvar och betraktade mig, innan de också slutligen försvann in i buskaget.







2 kommentarer:

Gustav Rappestad sa...

Vilken fin liten familj som du hittade! Tycker att det blev stämningsfullt med den närmast svarta skogen, där du fått in drömska gröna partier, särskilt som i den sista bilden. Fint Mårten!

Mårten Lundgren sa...

Tack för du tog dig tid att skriva en kommentar på det här inlägget Gustav och vad roligt att du gillar bilderna! :)
Jag tycket det softade gröna passade in i det här sammanhanget. Skogen upplevde jag som mörk där bakom rådjuren, så därför blev det så.