söndag 19 maj 2024

Skärfläcka i motljus...

Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig. Jag hade en förhoppning när vi besökte lite olika fågellokaler i Skåne att jag skulle få se och fotografera den vackra Skärfläckan. Dessvärre höll de sig undan och ville inte alls samarbeta.

På vägen tillbaka mot bilen flög ett gäng fisktärnor omkring och jagade på andra sidan vassen. Jag kunde inte låta bli att låta mig göra några silhuettbilder på de vackra fåglarna i det guldfärgade kvällsljuset. När jag som bäst höll på att fotografera tärnorna flög det plötsligt upp en fågel i motljuset - skärfläckan. Snabbt gjorde jag några bilder och lyckades bland annat göra den här bilden som jag idag visar fram här i inlägget...


2 kommentarer:

Terje sa...

Oj, vad härligt - och en helt fantastisk bild! Sandön är ju en klassisk plats för skärfläckan, fast den varit borta under några år så är4 den äntligen tillbaka. Suveränt Mårten!

Mårten Lundgren sa...

Sandön var verkligen en fantastisk plats på många sätt och vis. Där skulle man kunnat spendera mycket mer tid tänker jag. Ett jätte-tack för din kommentar Terje! 😊🙏👍