måndag 6 mars 2017

Sångsvanarna är här...

Kanske är det ingen nyhet att sångsvanen åter kommit till oss? Den har faktiskt synts till i flera veckor, kanske även sedan någon dryg månad tillbaka på vissa platser här i landet. Faktum är att en del av dem till och med lämnar kanske aldrig ens Sverige på vintern, eftersom att vintrarna nu mera är så varma.

Jag vill, precis som tidigare år, även i år göra en hyllning till denna vackra fågel. Jag uppryms verkligen av vårkänslor, när jag efter en vinter åter får se och uppleva återkomsten av denna fågel och höra dess trumpetande eka över Kolmården...

















4 kommentarer:

Gustav sa...

Härligt vårtecken när sångsvanarna dyker upp igen. En fin variation av bilder du visar där nummer åtta hade något särskilt tilltalande... :) Musiken passar fint till.

Mårten Lundgren sa...

Roligt att du gillar bilderna Gustav och även hittade en favorit bland dem. Tusen tack för att du tog dig tid att skriva en kommentar! ;)

Malin E H sa...

Så underbara bilder, Mårten. Den sista är min absoluta favorit.

Och en av mina favoritlåtar med MO dessutom...

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack för dina fina ord om bilderna Malin, visst är musiken bra!?
Jag kan bara hålla med dig. ;)