torsdag 6 november 2014

Höstljus

Egentligen kanske det är fel att skriva någonting om höstljuset i skogen, nu när den första snön har fallit. Men faktum är att det bara är några veckor sedan vi hade upp emot 20 grader varmt och sol. De fina höstdagarna är de dagarna då lövens färger får lysas upp av solskenet och ge skogen en palett av olika färger. En av dessa höstdagar då solen lyste upp alla skogens färger passade jag på att göra några bilder ute i skogen. Även denna gången hade jag min son på ryggen, som visade pappa var motiven fanns. Det är alltid lika roligt att upptäcka skogen med barnens ögon. Nu är det november, den månaden jag tycker skogen är som bäst att fota. Det dova ljuset ger en helt annan stämning. Det ska bli intressant att ta med den lilla sonen ut nu, kanske hittar han precis som sin pappa nya spännande motiv?!








2 kommentarer:

Gustav sa...

Jag har hört talas om att vissa fotografer lägger kameran på hyllan i november. Här visar du med tydlighet hur dumt det är. Dessa "intima landskap" är både intressanta och vackra bilder. Om jag ska välja några som jag fastnade lite extra vid, vilket jag ofta brukar berätta, vet inte varför, så är det bild nummer två och tre :)

Mårten Lundgren sa...

Tack för din kommentar Gustav,
Kameran ska aldrig ligga på hyllan, utan ska med ut i skogen, framför allt i november. Det finns vissa ljus som bara uppträder den här tiden på året. Dessutom är det alltid roligt och spännande att få göra sina egna bilder ute i naturen.

Jag tycker det är roligt att du berättar vilka bilder du fastnar för. Tack Gustav! :)