torsdag 1 maj 2014

Att fina ro

Som jag många gånger tidigare skrivit här i bloggen så är det i naturen som jag kan finna ro. På något sätt är det lättare att ute i naturen hitta sig själv och finna svar på de djupa, inre tankarna. Just nu pågår våren ute i skog och mark för fullo. Just våren är för mig den allra vackraste av våra fyra årstider, även om den ur ett fotografiskt perspektiv kan bli ganska så stressig. Det är därför väldigt lätt att missa det som pågår just NU och "vakna upp" senare i sommar och ha missat allt. Just därför ska jag denna långhelg njuta av den fina våren och finna ro ute i naturen.


2 kommentarer:

Terje sa...

Kan inte säga annat än att jag fullkomligt håller med dig! :)
Det är just i naturen som även jag är mig själv, eller kan vara mig själv. Och detta i kombination med tystnaden och lugnet, fast våren är stressig, gör att naturen mer än något annat kan ge en själslig ro. Bilden symboliserar detta på ett utmärkt sätt! :)

Mårten Lundgren sa...

Stort tack för din fina kommentar Terje!
Naturen är verkligen platsen för för att vara sig själv och precis som du skriver så får man här själslig ro. Jag tyckte också att just denna bilden på gräsanden faktiskt symboliserade detta på ett sätt som jag tänkte mig. :)