lördag 5 september 2020

Artikel om mina öppna brev i Norrköpings Tidningar...

I fredagens (4/9) upplaga av NT (Norrköpings Tidningar) har mina öppna brev till Landshövdingen här i Östergötland Carl Fredrik Graf uppmärksammats. De öppna breven gällde skyddsjakten här i Långbogenreviret som drogs igång den 11 juni i år och där revirets alfatik fick sätta livet till...


För dig som vill och kan läsa artikeln digitalt så kan du göra det här. Vill du läsa mina öppna brev till Östergötlands landshövding Carl Fredrik Graf kan du göra det här nedan:

4 kommentarer:

Lena sa...

Bra att det uppmärksammas i tidningen!

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack Lena, det håller jag med dig om! ;)

Terje sa...

Tycker det är starkt att engagera sig så mycket för vargen! Hade hoppats att flera naturfotografer i regionen skulle gjort det samma! 👍👍👍

Mårten Lundgren sa...

Terje, att engagera sig för vargen och de frågor som berör vargarna här i Östergötland ser jag som mycket viktig. Jag kan bara inte sluta bry mig. 😊

Några andra naturfotografer har jag inte sett engagerat sig och när det stormade som allra värst i somras var det tyst från dem. Kanske vill de inte heller ha några vargar i länet?