måndag 8 juni 2020

Miniutställning igång...

Nu är den igång...

Idag hängde jag mina bilder i den lilla miniutställningen som jag är med och deltar i under juni till augusti i år. Tillsammans med Konstföreningen på Sjöfartsverket i Norrköping hålls utställningen "Kreativa medarbetare", där jag bidrar med tre av mina verk. Denna utställning innehåller inte bara fotografier, utan även många andra typer av konstverk. Det var utan tvekan riktigt spännande att går runt och studera alla olika verken på utställningen. Ingen tvekan om att det finns många duktiga konstnärer där ute.

Här nedan ser ni mina verk, tre tavlor helt i svartvitt blev det...





4 kommentarer:

Annica sa...

Jag kände igen dina bilder när jag var inne på jobbet igår. Fina som vanligt Mårten. Gillar verkligen den bilden med sländan, fast den gillar jag bättre i färg för jag tycker solens strålar i vingarna blir så fin. Men den svartvita går inte av för hackor svartvitt heller så klart.

Kul att det var tre från samma avdelning som ställde ut tycker jag. Ni är väl representerade på denna utställning :-)

Mårten Lundgren sa...

Tack så jätte-mycket Annica! =)
Vad roligt att få höra att du tycker att mina bilder var fina. Jag kan hålla med dig att bilden på sländan i färg är riktigt fin, med guldljuset i vingarna. I den här kollektionen av bilder tyckte jag dock att det passade bättre med svartvita varianten. ;)

Visst är det kul att vi är ett gäng från samma avdelning som har fått förmånen att vara med på den här utställningen. Jag är riktigt imponerad över samtliga verk som visas upp på utställningen faktiskt. :)

Terje sa...

Grattis Mårten! :)
Dessutom mästerverket på det sovande rådjuret... :)

Mårten Lundgren sa...

Tackar, tackar Terje! ;)
Visst är den bilden med på det sovande rådjuret. Tyckte att den passade fint här.