torsdag 13 februari 2020

Den lekfulla räven...

Plötsligt händer det!
När jag står och fotar de trumpetande sångsvanarna ute på isen kommer det plötsligt en räv springandes mot dem. Min första tanke är att det nog kommer gå riktigt illa för någon av svanarna. 


När räven närmat sig de båda sångsvanarna så tittar den en stund på de båda och sätter sig sedan ned på isen en bit från dem, till min stora häpnad. Efter att räven fått lyssnat på trumpetandet från de båda svanarna lunkar den sakta in mot strandkanten igen.

Jag frågar mig fortfarande vad det var som egentligen hände här?!
Men troligtvis kanske räven inte ville äta någon av svanarna som jag trodde, utan helt enkelt bara ville lika lite med dem?!


Hur som helst så var detta helt klart en spännande upplevelse att få bevittna. Kolmårdsskogen levererar igen...





6 kommentarer:

Lena sa...

Men oj, så märkligt att räven bara satte sig och tittade och gick igen. Speciell stund och speciella bilder i det vackra ljuset. Där hade man ju gärna fått vara med och uppleva detta.

Annica sa...

Oj, vilket spännande möte. Jag tänkte att Räven nog inte hade haft en chans på den hala isen och att risken för tunn is kanske var överhängande. Kul att få se dina bilder från denna upplevelse.

Mårten Lundgren sa...

Hehe, ja det var verkligen en upplevelse där naturen öppnade upp sig och visade en av sina mest fantastiska sidor! :)
Tusen tack för din kommentar Lena.

Mårten Lundgren sa...

Ja, det var verkligen ett spännande möte detta. Jag tror inte heller att räven hade haft en chans mot svanarna på isen. De hade nog tagit fart och lyft gissar jag på. Roligt att du tyckte det var roligt att få se bilderna Annica, tusen tack för din kommentar! :D

Terje sa...

Fantastisk! :)

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack för för det väldigt fina ordet om bilden Terje! ;)