onsdag 6 november 2019

Möte med hökugglan i höstskogen...

För nästan tre år sedan hade jag turen att få mitt första möte med hökugglan. För inte alls länge sedan hade jag turen att få mitt andra möte. Denna gången hade jag förmånen att få komma riktigt nära och även fota den där den satt i den färgsprakande höstskogen. Ett möte som jag sent kommer att glömma. Under flera timmar kunde jag följa och studera den fina ugglans beteende och rutiner. Här kommer några första bilder från hökugglemötet...



6 kommentarer:

Annica sa...

Wow säger jag bara :-)

Mårten Lundgren sa...

STORT TACK Annica jag tolkar givetvis detta som ett gott betyg! :)

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Lite avis blir man allt...bara att gratulera till en härlig naturupplevelse och fina bilder!

Lena sa...

Alltså bild nr 2!! Håller med ovanstående talare - WOW!!!

Mårten Lundgren sa...

Hehe, det ska du inte vara Jan-Olov, snart är det din tur ska du se. Det händer när man minst anar. ;)
Tusen tack för din kommentar och vad roligt att du gillar bilden!

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack för fina ord Lena! =)