torsdag 8 augusti 2019

12 bilder ifrån Norrköpings industrilandskap...

Egentligen är Norrköping en rätt så spännande stad, även för en naturfotograf. I alla fall om man tar sig tid till att upptäcka den ordentligt och hittar detaljerna.

För några veckor sedan hade jag besök av Terje och Malin. Tillsammans med familjen guidade jag runt dem i Norrköpings gamla industrilandskap och fick även upptäcka staden på nytt, med nya ögon. Har aldrig känt mig så hemmablind i min egen stad tidigare. Här har jag verkligen något att jobba vidare med.

Här är några bilder från vår vandring runt i industrilandskapet...












  

2 kommentarer:

Lena sa...

Ja men tänk så hemmablind man blir efter ett tag, jag känner igen det där så väl. Är ju uppvuxen utanför Örebro och aldrig har jag väl tyckt det är en så vacker stad som nu när man bara hälsar på där någon gång om året. Norrköping är ju en spännande stad med sina gamla industribyggnader och du har fångat några av mina favoritvyer här. Det trasiga fönstret var nog ändå min favorit bland bilderna här även om de alla är riktigt fina.

Mårten Lundgren sa...

Ja, det är inget roligt att vara hemmablind. Jag får jobba på det! ;)
Tack för din kommentar och intressanta tankar, känns som att du mycket väl vet vad jag menar iaf, med tanke på din erfarenhet av Örebro. Tack för din kommentar Lena!