fredag 26 juli 2019

Vildsvinsmötet...

Långt ut i Kolmårdsskogen, vid en äng är det precis tyst. Så där tyst att man bara hör sina egna andetag. Men så plötsligt skriker någon till, något grymtar och plötsligt är den lilla sommarängen precis full av vildsvin. 

Vildsvin som nu i skymningen kommit för att äta av det goda som växer på sommarängen. Jag smyger mig allt närmare och lyckas placera mig knappt 30m ifrån dessa fantastiska djur. I nära 20 minuter sitter jag och studerar dem, medans de små kultingarna, tillsammans med suggan smyger runt i skymningen och bökar efter mat i sommarängen. En riktigt, riktigt fantastiskt fin och "nära naturen upplevelse"...











8 kommentarer:

Lena sa...

Vilka mäktiga bilder och vilket häftigt möte. Jag är ju rädd för de där svinen men kultingarna är ju för söta trots det.

Annica Andersson sa...

Wow, måste känts mäktigt att kunna smyga sig på dem så där och studera dem så pass länge.

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Grattis måste jag säga till en fantastisk upplevelse.Har själv förgäves , än så länge,försökt komma i kontakt med dessa djur, dom ska tydligen finnas i närområdet.

Terje sa...

Underbar och skymningsdunkelblå serie på vildsvinen! 👍😀

Mårten Lundgren sa...

Absolut, jag hoppas att jag snart får ett tillfälle att göra detta igen! :)

Mårten Lundgren sa...

Hehe, ja jag känner ingen rädsla för dessa djur. De brukar vara skygga och försvinna in i skogen hellre än att anfalla. Den här gången var de dock väldigt samarbetsvilliga. Roligt med lite flyt ibland. Visst är de små kultingarna fina. Håller helt med. Tusen tack för din kommentar Lena! :)

Mårten Lundgren sa...

En dag ska du se att du har turen på din sida Jan-Olov. Det är bara att försöka igen! ;)
Tusen tack för att din kommentar, uppskattas!

Mårten Lundgren sa...

Tack så jätte-mycket Terje och vad roligt att du tycker det! ;)