måndag 29 april 2019

Kolmården klockan 21:30...

April månad är verkligen en favoritmånad!
Varför just april tänker säkert flera av er när ni läser detta?!
Svaret är enkelt, just april är en månad då allt vaknar till liv i naturen efter en lång vinter, men också den månaden då älgen är som allra mest aktiv. På hyggen, åkrar och ängar (ja där det finns mat) kan man till och med hitta flera älgar.


Ni som följt bloggen vet hur tokig jag är i just älgar. Att få sitta i bilen och vänta vid en åker, eller på ett hygge och plötsligt ha en smaskande älg bara några meter från sig är helt klart ett spännande möte och upplevelse på samma gång.

Ikväll styrde jag ut i skogarna här i Kolmården för att pröva min lycka med älgar. Jag hade jätte-tur för på ett hygge gick det tre älgar och betade i de nu så gröna småbjörkarna. Här är några bilder från mina möten nu, ikväll här i Kolmårdsskogen...







2 kommentarer:

Malin Ellisdotter sa...

Mycket fin serie! 👌🏽👍🏽👌🏽

Mårten Lundgren sa...

Tack så jätte-mycket Malin!
Du vet ju om min fascination för älgar. Det var ett riktigt fint och spännande möte allt efter ljuset avtog. ;)