måndag 12 december 2016

Sällsamt nattmöte med kronhjortar i ett snöigt Kolmården

Som skuggor syntes kronhjortarna dra fram över det snötäckta kalhygget. Det enda ljuset var månens ljusglimtar som letade sig fram mellan himlens molntäcke. Månljuset gjorde skuggorna tydligare mot den ljusa snön. Sakta stannade de in och betraktade mig, innan de långsamt men bestämt begav sig vidare in i skogens mörka djup...

Ett oförglömligt möte med kronhjortarna i nattens dunkelhet och tystnad...

Här är några bilder från gårdagskvällens sällsamma möte med kronhjortarna på hygget...




4 kommentarer:

Malin Ellisdotter H sa...

De är så fina... förstår att det var ett oförglömligt möte. Jag tycker allra mest om första bilden.

Gustav sa...

Kan tänka mig tystnaden i skogen om natten med den vita snön... och så plötsligt står de där alldeles intill. Känslan av tystnad får jag framförallt i den andra bilden. Grattis till det fina mötet och bilderna! :)

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack Malin!
En sådan här kväll är svår att glömma, när alla pusselbitarna liksom faller på plats. Fullmåne, nysnö och stjärnklart. Ja, då går det att fota sent och till och med mitt i natten...

Att få möta denna kronhjortssilhuett där ute på hygget, det var något extra. STORT tack för din kommentar och vad roligt att du hittade en favorit bland bilderna. ;)

Mårten Lundgren sa...

Tusen tack för din målande beskrivning Gustav och för din kommentar. ;)
De värmer verkligen!