onsdag 9 november 2016

Är du rädd för mörkret?

Du är ensam i skogen, endast vindens sus i granarnas vida grenar är det som hörs. Du blundar och försöker att förstå vad alla ljuden runt omkring dig är för något och vart de kommer ifrån. Det är skogen som talar till dig, den viskar om något... 
Viskningarna talar om något som är på väg till dig i mörkret mellan träden. Men frukta inte! Stå kvar, fortsätt blunda, var tyst och rör dig inte... känn stillheten, snart kommer någon och tar din hand...

Nya bilder från en skymmande Kolmårdsskog...













4 kommentarer:

Lena sa...

Man riktigt känner suset som går igenom träden i bilderna, väldigt mystiska och lite småkusliga fast vackra bilder. Jag får en känsla av levande väsen överallt i dessa bilder, kanske för att jag är rädd för mörkret, vad vet jag. Tycker mycket om dina bilder iallafall.

Mårten Lundgren sa...

Jag kan bara hålla med dig Lena om att det nog verkligen finns något levande överallt i dessa skogsbilder. ;)
Tusen tack Lena för din fina kommentar och jag blir riktigt glad att läsa att du tycker om bilderna!

Terje sa...

Jag är själv inte mörkrädd längre. Däremot var jag det som barn, men det växte bort efterhand. Utan att jag riktigt vet varför... Idag upplever jag en lugn trygghet i mörkret, svår att se även för andra... Härliga bilder Mårten! :)

Mårten Lundgren sa...

Ja, för egen del är det lite si och så med detta. Men det börjar kännas som att det är på väg åt rätt håll i alla fall. Jag känner mig allt mer och mer bekväm i mörkret i skogen.

Tusen tack för din fina kommentar Terje och för att du delar med dig av din historia. ;)