onsdag 20 januari 2016

Självporträtt 3

Drömmarna om skogen...


6 kommentarer:

Gustav sa...

Väldigt fin bild. Känns originell, och jag ser en harmoni. Älskar gamla fönster!

Malin Ellisdotter H sa...

För mig så är det här att vara i sig själv. Den här är en av dom mest starka och uttrycksfulla i din sjävporträttsserie. Det som ger bilden det lilla extra är hjärtat i fönsterluckan.

En riktigt bra bild, Mårten.

Mårten Lundgren sa...

Tack för dina ord och din kommentar Gustav! =)

Mårten Lundgren sa...

Hjärtat i fönsterluckan fanns med som en tanke om att jag faktiskt älskar skogen. Roligt att du såg och förstod det... kanske börjar jag att förstå symboliken?! ;)

Vad roligt att du gillar bilden Malin, det betyder extra mycket eftersom det är dig jag haft som förebild när det gäller självporträttsbilderna. Tack för kommentaren! =)

Terje sa...

Oj, vad bra denna bild är! Så mycket "titta inåt", både i ditt eget uttryck, men även i bildens uttryck. Du sitter där, skogen reflekteras - och formen av ett hjärta till vänster. Riktigt bra Mårten! :)

Mårten Lundgren sa...

Symboliken Terje, jag tränar och tränar... ;)
Precis så som du beskriver var faktiskt så jag tänkte. Kul att du gillar bilden!
Ett stort tack för din kommentar Terje, den betyder massor för mig! =)