onsdag 9 september 2015

Ålderns tand

Ålderdom kommer inte plötsligt, eller gör den det? När blir man egentligen gammal? Är det verkligen så farligt som det låter? Den positiva biten med ålder är ändå att tiden ger erfarenheten och förhoppningsvis också vishet/klokhet. Jag har alltid tyckt att det varit spännande och roligt att lyssna på äldre personers livserfarenheter och skildringar från förr i tiden.

Utanför en gammal herrgård på Kvillingeslätten står idag ett gammalt träd i givakt. Det ser faktiskt precis ut som det gamla trädet står och vaktar vid infarten, till den sedan länge tomma herrgården. Många gånger när jag har passerat har jag tänkt att det faktiskt vore spännande att få ta del av trädet historia. Vad har det varit med om och vem planterade egentligen trädet just här?!


2 kommentarer:

Christer K sa...

Håller med. Tänk och höra dess historia. Fin bild! Gillar softheten i bilden, och den ljusa stammen mot det mörka och hur jag kan ana huset i bakgrunden.
Christer K

Mårten Lundgren sa...

Jag håller med dig om det du skriver. Stort tack för att du delar med dig av dina tankar kring bilden Christer! ;)