onsdag 13 maj 2015

Den där speciella skogskänslan

Platserna där den där "speciella skogskänslan" infinner sig börjar bli många nu. Även bilderna från dessa platser börjar bli många. På de här platserna finner jag ro, energi och kan därmed ladda batterierna, då jag besöker dem. Här går det också att njuta av livet på ett helt annat sätt. På något märkligt sätt så känns allt så okomplicerat, när man är här.

Alla har vi våra egna platser, platser som betyder något för oss av en eller annan anledning. Kanske för att vi hittat något på platsen som är vackert, eller för att platsen väcker minnen hos oss.

Det är viktigt att vara rädd om den här platsen, för det är här du kan komma närmare dig själv och kanske till och med ha möjligheten att finna svaret på vem just du är...






8 kommentarer:

Anonym sa...

Fyra och fem faller mig verkligen i smaken,kanon! trevlig helg Janne W

Mårten Lundgren sa...

Tack för de fina orden Janne och vad roligt att du hittade två bilder som du gillade! ;)

Terje sa...

Håller med i varje stavelse i texten, och gillar även varje stavelse i bilderna! Starka individuella bilder Mårten! :)

Gustav sa...

Instämmer, vi ska vara rädda om platsen, båda fysiskt så att vi inte förstör den, men också inombords, så att vi kan återvända när vi behöver den där speciella skogskänslan, som ett sätt att hitta tillbaka till oss själva. Fint skrivet Mårten :) Jag fastnar vid den första bilden med stenen, en plats jag känner... men också den märkvärdiga bild fyra, originell och intressant.

Mårten Lundgren sa...

Stort tack för de fina orden Terje!
Jag uppskattar de fina orden mycket ska du veta, tack!

Mårten Lundgren sa...

Du har så rätt i det du skriver Gustav! ;)
Tack för alla dina kommentarer och vad roligt att du hittat några bilder du fastnat lite extra för.

Malin H sa...

Håller med Terje... dom två sista bilderna är magiska!!
Och jag är helt överens i dina tankar också, Mårten. Mycket bra skrivet.

Mårten Lundgren sa...

Stort tack för din kommentar Malin!
Den gör mig mycket glad ska du veta. =)