tisdag 28 april 2015

Godnatt skogen!

Nu under våren blir kvällarna allt ljusare och ljusare. Men vid 21-tiden blir det i alla fall skumt, framför allt inne i skogen. Att få vara ute den här tiden, då skogen och dess invånare gör sig redo inför den stundande natten frambringar hos mig en lite kuslig/obehaglig men framför allt sällsam känsla. Mörkret skrämmer oss människor, så är vi programmerade, att skrämmas av det vi inte kan se. Den frågan som jag gång på gång ställer mig, då jag är ute så här på kvällen i skogen, är vad som egentligen händer inne i den kolsvarta skogen på natten...











2 kommentarer:

Gustav sa...

Fantastiskt vackra blå toner i skogsbilderna och från skogsgölen. De från skogen är bra, men personligen tycker jag bäst om de vid gölen, kanske särskilt bild tio. Jag ser dimmiga vålnader dra fram över vattenytan... läskigt... Vill verkligen ut i skogen nu och leva ut inspirationen, men jag vet inte om jag vågar! :)

Mårten Lundgren sa...

Du vågar Gustav, det vet jag, säkert har du redan mött dessa vålnader i kvällskogen?! ;)
Roligt att du gillar bilderna från skogsgölen, tack för din kommentar.