måndag 6 april 2015

Ännu en fantastisk morgon med storlommen

Idag var det en helt fantastisk morgon. Dimman låg tät i skogen och framför allt över sjöarna. Det var lugnt, endast gäss och hackspettar hördes då solen sakta gick upp över horisonten. Oturligt nog låg storlommarna inte ute i dimman, utan "endast" några gäss. De fick bli min första morgonbild. Efter en stunds väntan och lockande hittade jag storlommarna sovandes inne i en vik. Där blev det en mängd bilder på dem när de mornade sig...









12 kommentarer:

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Härlig morgon du haft,det lönar sig att gå upp i ottan!

Terje sa...

Första bilden: ......................................! :)

Mårten Lundgren sa...

Visst lönar det sig att gå upp tidigt. Det är då naturen vaknar till liv och allt spännande händer. ;)
Stort tack för din kommentar Jan-Olov!

Mårten Lundgren sa...

Ja, i brist på vakna storlommar så fick jag använda gässen i bilden i stället. ;)
Ett stort tack för din kommentar Terje. Vad kul att du gillar bilden!

Gustav Rappestad sa...

Ännu ett inlägg med flera riktigt fina storlomsbilder! Den allra sista bilden är riktigt spännande, med sin "diagonala förgrund". Din entusiasm för storlommen smittar av sig, jag förbereder ett eget inlägg om denna fågel :)

Mårten Lundgren sa...

Alltid kul att få entusiasmera. Vid det här laget tror jag att du mycket väl vet vad storlommen betyder för mig. ;)
Roligt att du nämner den sista bilden. Det är även en av mina favoriter faktiskt. Ser verkligen fram emot att få läsa ditt inlägg om storlommen Gustav! :D

Erik Koffmar sa...

Många fina bilder på lommen, men den första tar priset. Vilket ljus och vilken komposition! Mycket snyggt.

Ha det gott,
Erik

Mårten Lundgren sa...

Stort tack för dessa fina ord Erik, de värmer! ;)
Ha det gott du också.

Hannes Theander sa...

Nåja, oavsett fågel så är den första bilden jättefin - snyggt komponerat!

Mårten Lundgren sa...

Kul att du gillade den första bilden, tack för din kommentar! ;)

Anonym sa...

Åhh så tjusigt ljus och fin morgonstämning i första bilden. Och i de övriga finns en skön "skogig" känsla med lite mystik i. Snyggt!
/Christer K

Mårten Lundgren sa...

Tack för din kommentar Christer och att du ville dela med dig av dina tankar kring hur du ser på mina bilder. Visst var det en fantastisk morgon. En sådan där morgon då naturen visar en av sina absolut vackraste och bästa sidor. ;)