måndag 23 februari 2015

Skogarna tinar

Sakta men säker tinar skogarna här i Kolmården. Ett annat tecken som tyder på att våren snart faktisk är här, är att knölsvanen syns till mer frekvent och att sångsvanarna passerar förbi norrut. Även om jag tycker om alla våra olika årstider, så tror jag att jag känner lite extra för just våren. Det är något speciellt med just den här årstiden, då allt vaknar till liv och flyttfåglarna kommer åter. Just därför kan jag inte sluta hoppas på att det snart är dags våren att göra sin entré.







4 kommentarer:

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Håller med,våren är min absoluta favoritårstid,liv och rörelse,lagom varmt,inga insekter(förutom fästingarna som man snart får börja plocka på hunden),ja det är en härlig tid.

Mårten Lundgren sa...

Bra summering av vårens fördelar Jan-Olov, jag håller faktiskt med dig. Jag tycker också det är spännande när allt växer och frodas i naturen. Stort tack för din fina kommentar! ;)

Malin H sa...

Skogarna tinar... och så även vi människor.

Bild #3 och #4 fastnade jag för mest här. Fin stämning!

Mårten Lundgren sa...

Visst tinar vi också upp i vårsolen, efter den kalla vintern.
Kul att du hittade några bilder du fastnade för och gillar stämningen i Malin. Tack för din kommentar! ;)