fredag 9 januari 2015

Ännu ett möte med den lilla sparvugglan

Jag har nu haft mitt andra möte med den lilla sparvugglan ute i Kolmårdsskogen. Precis som förra gången fick jag bege mig långt ut i skogen och locka fram den genom att härma dess läte. Plötsligt fick jag svar långt inifrån skogen och bara några minuter senare så satt den i trädet bredvid mig och ropade mot mig. Att få möta sparvugglan på det här viset ute i skogen är en helt fantastisk upplevelse. Jag hoppas innerligt att det blir snart igen...








4 kommentarer:

Malin H sa...

Härligt möte! Och det blev ju en riktigt fin serie!

Gustav Rappestad sa...

Gratulerar till ett andra möte! Vad roligt att du hittat en metod som fungerar och att det blev fina bilder även den här gången. Jag tycker ugglan på grenen gör sig riktigt bra i svartvitt. Det är en klokhet och tidlöshet över dess uppsyn som jag tycker om, och som du fått fram i dina bilder :)

Mårten Lundgren sa...

Stort tack Malin för din kommentar!
Vad kul att du tycker det blev en fin serie på sparvugglan. :)
Mötet var fantastiskt. Jag ser redan fram emot nästa möte, jag kan bara inte få nog av den här lilla vackra fågeln.

Mårten Lundgren sa...

Stort tack Gustav för gratulationen!
Det är en fantastisk upplevelse att få möta detta lilla väsen ute i skogen. Kul att du tycker bilderna har en klokhet och tidlöshet i sig. Tack! ;)