måndag 22 december 2014

Skogsfiket

Här i Kolmården finns det ett spännande café ute i skogen, som heter Ingelstorps Café. Det ligger så illa till för den som ständigt behöver vara uppkopplad med sin mobil, att om man vill vara helt säker på att kunna ringa/surfa/sms:a etc, så får man låna spikskorna och klättra upp i en gammal tall med en stol på toppen.

Nu är det vinter och cafét är stängt, men jag vill ändå visa en bild på det här trevliga stället. Om ni tittar noga på bilden, så ser ni trädet med stolen i toppen, till höger i bilden.


2 kommentarer:

Malin H sa...

Underbart!
Ett café jag gärna skulle besöka... och jag har inget behov av
att kunna surfa, sms:a eller annat. ;)

Önskar dig och din familj en riktigt God Jul och ett Gott Nytt 2015! Vi får hoppas att vi kan komma mot era trakter framöver.

Mårten Lundgren sa...

Ja, Ingelstorps café är ett spännande ställe. Här händer det mycket roliga saker.
I september då de stänger caféet så anordnas en vampyrträff, då det går att äta blodpudding eller blodsemla.
Ungefär varje år brukar det kompletteras med någon rolig pryl på fikets tomt. Det senaste tillskottet är en gammal bensinpump som byggts om till en Gevalia-pump. :)

Hehe, vid ett besök här Malin och du kommer på att du behöver ringa/sms:a eller surfa så vet du vad du ska göra. Spikskorna hänger längst ned på trädet. ;)

Jag önskar även dig och din familj en riktigt God Jul och ett Gott Nytt 2015!
Självklart vore det trevligt om vi kan få till att ni kommer upp till våra trakter framöver. Är fiket öppet (maj - september) så lovar jag att jag ska ta med er hit. :)