tisdag 11 november 2014

Höstskymning i bokskogen

För några veckor sedan, på väg hem, efter att under nästan hela den ljusa delen av dygnet ha fotat Rallhägern Rocky (läs mer här och här), vid Rocksjön i Jönköping, hade jag möjligheten att få njuta av skymningsljuset, i en fin höstsprudlande bokskog. Inne i bokskogen var det ingen som helst tvekan om att hösten nu faktiskt var här och snart även kanske över. Färgerna lyste riktigt i löven på träden och marken var precis röd av bokträdens löv som fallit. Nu stundar snart vinterns vita ökenlandskap.

Ännu en gång kunde jag inte låta bli att inspireras av musik till de bilder jag gjorde. Bilderna den här kvällen i bokskogen, gjorde jag med Röyksopps låt - "What else is there?" i mina tankar...















4 kommentarer:

Gustav sa...

Vad vacker bokskogen är... I bild fem riktigt glöder och kokar det av de roströda och gula löven. En kaskad av mustiga färger, riktig höstkänsla. Lyckad användning av vidvinkeln tycker jag, där skogen som helhet kan tas in, utan att det blir för mycket detaljer eller rörigt i bilden. Snyggt Mårten! :)

Mårten Lundgren sa...

Tack Gustav för den fina kommentaren.
Visst är bokskogen vacker på hösten med alla färgerna och den orange-gula tonen. Kul att du gillar bilderna! :)

Hannes Theander sa...

Fin bildserie! Angående musiken och bilderna så ger musiken ett lätt psykedeliskt intryck på mig, vilket jag tycker passar bäst på bilderna med mycket rött. Samtidigt måste ju en bildserie balanseras och de andra bilderna har också lite en funktion som pauser i musiken. Håller med Gustav om att vidvinkeln verkligen har kommit till sin rätt här!

Mårten Lundgren sa...

Tack för att du tog dig tid och skriva en kommentar Hannes!
Kul att du tycker musiken passar till mina bilder på bokskogen. Färgens påverkan har naturligtvis med musiken och göra, precis som innehållet i bilderna. Allt måste passa ihop för att ge en helhet. Vidvinkeln är naturligtvis aldrig fel att använda! :)