fredag 5 september 2014

Skogens speglingar

Idag var det lugnt och stilla i skogen. När jag satt still vid vattenbrynet och lyssnade hade jag turen att lyckas locka till mig en spillkråka, som kom och satte sig lite längre bort från mig i en tall, där den började att hacka (det lät som en kulspruta). Naturligtvis i en skymd vinkel så att jag inte kunde se den. Men det gjorde inget, för jag satt lugnt och stilla och tittade på skogens speglingar. Spillkråkans hackande och säregna läte, satte ljud till de vackra speglingarna. Visst är skogen vacker!?





4 kommentarer:

Terje sa...

Finfina bilder Mårten! Jag fastnade direkt för andra bilden som har flera nivåer i sig, konkret men ändå inte. :)

Gustav Rappestad sa...

Ja, den är vacker! Tycker att du lyckats väldigt bra med dessa speglingsbilder som fått den där härligt måleriska känslan. Spillkråkan är sig lik! Jag såg den i någon sekund i fredags, men någon bild blev det inte, annat än på näthinnan. Det kommer fler chanser, hoppas jag :D

Mårten Lundgren sa...

Vad roligt att du gillar bilderna Terje och även hittade en du fastnade för! :)
Det här var ett mycket intressant och roligt sätt att arbeta fram bilder på skogen på. Din inspiration har varit betydande här, då jag har försökt att tänka utanför banorna.
Tack för din fina kommentar Terje!

Mårten Lundgren sa...

Tack för att du tog dig tid att skriva något i detta inlägget Gustav!
Vad roligt att du tycker att jag har lyckats med mina speglingsbilder på skogen. Spillkråkans rop i skogens salar ger mig skogskänsla och känslan av vildmark. Att få se och uppleva spillkråkan eller något annat djur, utan att fånga den med kameran kan vara betydande, inspirerande och lärorikt det också. ;)