söndag 6 april 2014

Att bli berörd

Igår var jag ute en sväng i skogen. Denna gång gick jag på stigarna som tog mig djupt in i Kolmårdsskogarna. Jag vandrade förbi sjöar, över hällar, genom snårskogar, över kalhyggen och kom tillslut fram till en mycket vacker gammelskog. Efter att ha lämnat stigen och utforskat gammelskogen hittade jag plötsligt två träkors med de inristade texterna EDWARD och HUGO. På Edwards kors fanns också texten 17.02 1934. Vad hände egentligen på den här platsen 17/2 1934? Edward, Hugo vad gjorde ni egentligen så här långt ut i skogen mitt i vintern? Ingen tvekan om att ja blev berörd av detta. Mina tankar går till Er och jag kommer nog aldrig att sluta grubbla över vad som egentligen hänt på just den här platsen. Vila i frid, här ute i gammelskogen har ni den vackraste av alla begravningsplatser.



2 kommentarer:

Terje sa...

Tack riktigt starka bilder! Jag är av någon anledning särskilt förtjust i den första. Två bilder där jag verkligen börjar fundera; korsen intill varandra där intill stenen i skogen.

Jag förstår din reaktion, själv skulle jag också suttit där med massa frågor. Vila i frid Edward och Hugo!

Mårten Lundgren sa...

Tack för din fina kommentar Terje!
Jag kan hålla med dig om bild nummer 1, kanske ser man lite mer av området och kanske är det fina ljuset bakifrån det som gör den bilden bättre?!

Det här krävs lite mera forskning i. Jag har mina planer om hur jag kanske kan ta reda på vad som hänt här. Hittar jag någon information kring detta så återkommer jag med den infon här i bloggen.